Monday, August 10, 2009

Marketing


တစ္

ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုမွာ အင္မတန္လွပတဲ့ မိန္းမေခ်ာတစ္ဦးကုိေတြ ့လုိက္ျပီဆုိပါေတာ့။

သူ ့ဆီတုိက္ရုိက္၀င္ျပီး ကၽြန္ေတာ္က” အင္မတန္ခ်မ္းသာတဲ့သူေဌးပါ။ကၽြန္

ေတာ္

ကုိ လက္ထက္မလား” လုိ ့ေမးရင္ အဲဒါ Direct Marketing ။

တုိက္ရုိက္ေစ်းကြက္တင္တာေပါ့။

ႏွစ္

ပါတီမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္သုိက္နဲ ့ ေပ်ာ္ေနႀကတုန္းမွာ အင္မတန္လွပတဲ့မိန္းကေလး

ကုိေတြ ့တယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အဲဒီကေလးမဆီ ေလွ်ာက္သြားျပီး ခင္ဗ်ားကုိ

လက္ညုိးထုိးျပတယ္။

“ သူက သိပ္ခ်မ္းသာတာ၊ သူ ့ကုိႀကိ ုက္လုိက္ပါလား” လုိ ့ေျပာရင္ အဲဒါ Advertising ။

ေႀကာ္ျငာသေဘာတရား။

သုံး

ပါတီမွာ မိန္းမေခ်ာေလးကုိေတြ ့လုိ ့တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ ေတာင္းထားလုိက္တယ္။

ေနာက္ေန ့က်ေတာ့ တယ္လီဖုန္းနဲ ့လွမ္းျပီး “ ကၽြန္ေတာ္ကသိပ္ခ်မ္းသာတဲ့လူပါ။

ကၽြန္ေတာ္ကုိ လက္ထက္မလား” လုိ ့ေမးရင္ အဲဒါ Telemarketing ။

ေလး

ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးကုိေတြ ့တယ္။ စကားေရာေဖာေရာေတြလုပ္ျပီးအခ်ဴိ

ရည္ယူူေပး၊

စားစရာယူေပးေတြ လုပ္တယ္။ျပန္မယ္ဆုိေတာ့ ကားအထိလုိက္ပုိ ့ေပးျပီး တံခါးဖြင့္ေပး

တယ္။ ျပီးေတာ့မွ စကားၾကီးသုံးခြန္းေျပာတယ္။ အဲဒါ Public Relation ။ ျပန္ /ဆက္ေပါ့။

ငါး

ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးက ခင္ဗ်ားဆီကုိ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာျပီး “ ရွင္က သိပ္

ခ်မ္းသာတယ္ဆုိ၊ ကၽြန္မကုိ လက္ထက္ပါလားဟင္” လုိ ့ေမးရင္အဲဒါ Brand Recognition။

ေစ်းကြက္မွာ ပစၥည္းေပါက္သြားတာ။

ေျခာက္

ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးကုိေတြ ့တယ္။ သူ ့ဆီသြားျပီး “ ကုိယ္ကသူေဌးေလးပါ။ ကုိယ့္ကုိ

လက္ထက္ပါလား” လုိ ့ေျပာတယ္။ေကာင္းမေလးက လွည့္ၾကည့္ျပီး ပါးၾကီးကုိ အားရပါးရ

ထိထိမိမိ တြယ္ထည့္လုိက္တယ္။အဲဒါ Customer Feedback ။ စားသုံးသူရဲ ့သေဘာထား။

ခုႏွစ္

ပါတီမွာ ေတြ ့တဲ့ေကာင္းမေလးကုိ ခင္ဗ်ားက ခ်ဥ္းကပ္ျပီး သုံးခြန္းေသာစကားေျပာတယ္။

သူက “ အေတာ္ပဲ ကၽြန္မေယာက္်ားနဲ ့မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္” ဆုိျပီး သူ ့ေဘးဘဲၾကီးနဲ ့

မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ အဲဒါ Demand and Supply Gap ။ ၀ယ္လုိအားနဲ ့ေရာင္းလုိအား

ကြာဟမႈ။

ရွစ္

ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးေတြ ့လုိ ့ခ်ဥ္းကပ္ဖုိ ့ေျခလွမ္းျပင္ေနတုန္းတစ္ေယာက္က၀င္လာျပီး

“ကုိကုိကသူေဌး၊လက္ထက္ၾကရေအာင္ ေနာ္ ” လုိ ့ျဖတ္ခုတ္သြားရင္အဲဒါ Competition

Eating into your market share ။ ေစ်းကြက္အလုခံတာ။

ကုိး

ပါတီမွာေကာင္းမေလးေတြ ့လုိ ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းေဖာက္ေနတုန္း အိမ္ကဟာမၾကီးေပၚလာျပီး

“ေမာင္ေရ” လုိ ့အသံေပးလုိက္တယ္။အဲဒါ Market Restriction ။ ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ၀င္လာတာ။

No comments: